Únor 2015

Newyorkské metro v mobilu

25. února 2015 v 20:00 | Kolbenova |  WAPP
Většina lidí v tuto chvíli očekává příchod simulace linky metra 7 z prostředí světové metropole New York. Studio WAPP, které stojí za vývojem hry Subways Simulator Prague Metro pro Android, která vám nabídne kompletní trasu metra A, nyní pracuje také na newyorkské lince metra 6.

Podle zatím publikovaných obrázků vypadá hra přinejmenším zajímavě, nicméně dle jejich vyjádření se zatáčkami již zřejmě nelze počítat:

"Kromě času tvorby, který by se nám zmnohonásobil je primární problém v náročnosti na zařízení. Problém by nastal s tím, že většina uživatelů by z toho měla slideshow. Mobilní zařízení nemají dedikovanou grafiku a omezenou grafickou paměť. Zatímco rovná trasa (pro příklad 1 stěna): má na 100 metrů stále 2 polygony, tak ohnutá stěna (po 0.5 metrech, aby to působilo jako oblouk) už má 400 polygonů. Je to tedy 200 násobně větší zátěž na grafiku zařízení a 200 násobné místo v paměti. Samozřejmě je to jen příklad, ale berte v potaz to, že kruhový tunel by měl na vzdálenost 20 metrů (tedy 40 ohybů) cca 10 000 polygonů, což už je pro zařízení prakticky neúnosné při vykreslovací vzdálenosti > 20 metrů."

Osobně nejsem programátor, tak nemohu hodnotit výše uvedené konkrétní důvody, závěry si vyvoďte tedy sami. Simulátory vlaků na mobilech se zatáčkami jsou (např. Trainz), ale je jasné, že tvůrci Trainzu mají o něco větši kapitál na vývoj her. Subway Simulator New York by měl vyjít v průběhu března opět pro Android.



Update Subway Simulator Prague přináší kompletní trasu

15. února 2015 v 20:00 | Kolbenova |  WAPP
Netrvalo to dlouho a máme tu update androidího Subway Simulatoru Prague 1.1, ve kterém se již nachází kompletní trasa metra A od Depa Hostivař po Dejvickou. A přibylo toho mnohem více, ve hře je vymodelována souprava 81-71M a ve stanicích je možné při brždění využít vnějšího pohledu. Dále stojí za zmínění napříkad možnost vybrat si, kde chcete začít a kde skončit svou jízdu. Kompletní seznam vylepšení naleznete pod článkem.
Nicméně upřímně doufám, že přibudou také zatáčky, do té doby je sice hra hezkou "reklamou metra", ale reálně vás omrzí po 2 minutách.
- externí pohled
- zjednodšený 3D model soupravy 81-71M
- ovládací pult kabiny včetně kontrolek a animovaných displejů
- animované dveře
- možnost výběru počátku a konce trasy
- k tomu i hlášení "tento vlak končí jízdu ve stanici ..."
- v konečné stanici staniční hlášení "vlak na x. koleji směr ..."
- upravené ovládání, včetně přizpůsobení se rozlišení
- stanice Skalka a Depo Hostivař
- opačný směr
- systém hodnocení
- AI soupravy ve vybraných stanicích
- opravené bugy z verze 1.1

WoS4: trailer

8. února 2015 v 20:00 | Kolbenova |  World of Subways
TML Studios si pro nás tentokrát přichystalo finalání podobu hry World of Subways 4: New York City. A z nově vydaného traileru je vidět, že je na co se těšit. Ve hře nebude jenom slunečno, zataženo, deštivo nebo sněžení, ale také mlha. Více se toho dozvíme asi až po vydání 19. března (více zde), nicméně i tak si můžeme vychutnat onen nový trailer a galerii obrázků, vše ve finální podobě.


OMSI 2: autobusy SOR CN12 a BN12

4. února 2015 v 20:00 | RProky |  Omsi
Pokud jste hráči simulátoru omsi, jistě jste museli zaregistrovat vydání autobusu SOR CN&BN 12 od českého autora - "slujdy". V dnešním článku si tento autobus trochu podrobněji popíšeme.

Oba autobusy asi ani nemusím představovat. Oba jsou známé z českých i slovenských silnic. SOR CN12 je částečně nízkopodlažní příměstský autobus, ale SOR BN12 je částečně nízkopodlažní městský autobus.
Začal bych celkovým modelem. Z venku i zevnitř je autobus velice dobře vymodelován, a však v některých částech to vypadá jako kdyby to autor "šil" horkou jehlou. Zapřít se autobusu nemohou ani textury, které jsou na velmi vysoké úrovni. A však problém nastává u funkčnosti autobusu. Některá tlačítka, nacházející se v kabině vozu nejdou buď vůbec zmáčknout anebo s nimi nejdou hnout, přitom při použití klávesové zkratky fungují. Hlavní problém je hlavně u topení, které se zde velice těžce zapíná, sice zde mžete otevírat různé boxy a postranní přihrádky či sklápět sedačky v prostoru pro vozík či kočárek, ale ty si mohl autor klidně i odpustit. Je přeci spousta modelů, kde tato možnost není a přece jsou velice dobré.

Ovšem, co musím autobusu velice pochválit, je jeho propracovaný RPG systém. Pod palubní deskou se skrývá tablet, kde si můžete za body, které dostáváte za každého cestujícího (u CN je to 5 bodů a u BN je to 1 bod), kupovat různé vylepšení, jako příklad mohu uvést záclonky, různé poklice, vnitřní buse panel či různé druhy osvětlení. Bohužel tyto body nelze nijak ukládat do hry, tudíž pokud si neuložíte hru s autobusem, budete začínat při další hře opět od nuly.

Zvuky autobusu také nepatří mezi ty nejlepší. Ozvučení dveří je sice o dost propracovanější než u autorova předchozího modelu, tj. SOR C10,5, ale zvuky motoru jsou stále slabé.

Závěrem bych se s vámi rozloučil pohledem na oba dva vozy...