Září 2014

Video ze SIMTU aneb co vše je už možné

27. září 2014 v 20:00 | Kolbenova |  SIMT
Autoři hry SIMT MHD natočili nové video z této rychle expandující hry. Video je vytvořeno "jen tak pro zábavu", takže k tomu není moc co říkat. Nicméně se jedná o skvělé shrnutí toho, co je již v SIMTU možné a kam se za těch pár let vývoje pohnul, ačkoliv na tom nejdříve pracovali pouze dva lidé. Příjemné sledování!


Tvůrci simulátoru OMSI končí!

24. září 2014 v 20:00 | RProky |  Omsi
Drazí čtenáři tohoto blogu,


dnes zde mám poměrně smutnou zprávu. Jedná se o rozpad vývojářského studia MR-Software, které, jak jistě víte, bylo tvůrci simulátoru OMSI a OMSI 2. Zde přikládám znění dvou vzkazů od vývojářů (a zároveň majitelů).

Překlad je použit ze stránky omsi.cz



Vážená OMSI komunito,
tato zpráva u Vás jistě vzbudí řadu otázek a obav. Předesílám ale hned na začátku: Ani já, ani Janine, nebudeme prostřednictvím PM nebo mailů odpovídat na věci, které zde nebudou řečeny. V blízké době totiž plánujeme spustit nové kolo otázek a odpovědí přímo na fóru, kde se budete moci zeptat na všechno, co Vás bude zajímat.

Končí společnost MR-Software a já a Rüdiger se rozcházíme. Jako vlastník webové domény ale nemohu dále šířit obsah OMSI jménem MR-Software; lze tak činit jedině pod jménem mým. Z toho důvodu jsme dnes také změnili Impressum na naší stránce.

I přesto, že sem už Rüdiger nechodí, chtěl bych mu velmi poděkovat za ty dlouhé roky našeho přátelství a vysoce kvalitní spolupráci na OMSI 1 i 2. Lituji, že to již není možné. Přeji mu ale hodně štěstí v jeho další práci.

Naši věrní fanoušci dobře vědí, že jsme se stavěli vždy konzervovaně k jakýmkoliv prognózám do budoucna - a ne jinak je tomu i teď. Můžu každopádně říci, že možnost, že budu s vývojem OMSI pokračovat, je stále otevřená. Stejně tak budu dbát na na zachování podpory pro OMSI a vydávání opravných patchů.

Do 1. října musí proběhnout ještě některé interní právní úkony, na kterých se musím s Rüdigerem domluvit. Jestli se nám povede tohoto časového plánu držet, nemůžu teď říci. Jakmile je ale vyřešíme, vydám co nejdříve patch 2.2, který od vydání předchozí (2.1) leží u ledu, protože jsme se s Rüdigerem na ničem neshodli...

Z mých slov asi pramení spousta frustrace a vzteku. Je to tak. O Rüdigerovi nemůžu od vydání OMSI 2 říct dobrého slova. Cítil jsem se zklamaný a raněný kvůli Rüdigerově kritice mého nasazení a práce. Překonání hořké porážky a deziluze mě stálo mnoho nervů a úsilí. Jedině ukončení nekonečných diskuzí s ním o rozdělení výdělku mi dokáže pomoci při dalším vývoji OMSI.

Děkuji Vám za Vaši trpělivost a pochopení. Alespoň jeden konec je konečně blízko!

S pozdravem,
Marcel



Vyjádření Rüdigera:


Vážení přátelé OMSI,


jak jste se už dozvěděli z vyjádření Marcela na oficiálním OMSI fórum, byla naše spolupráce po rozumné úvaze ukončena. Mám radost z toho, že jsme byli s Marcelem více než devět let nejlepšími přáteli, a že jsme během tohoto období s velkou vášní pracovali na OMSI.


Důvody pro rozpuštění MR-Software GbR jsou interního rázu, stejně tak jako naše emoce, které by tady neměly být ventilovány. Mrzí mě, že Marcel si své pocity (a obchodní záležitosti) nenechal pro sebe, a dokonce zde na toto téma otevřel diskuzi.


Na základě mnoha rozličných příspěvků na různých fórech bych chtěl toto vyjasnit: Letos na jaře se objevila názorová odlišnost v obchodních otázkách mezi mnou a Marcelem. Na jejím základě vypověděl naši obchodní dohodu a mně mj. odebral přístupová práva na oficiální OMSI fórum. To je důvod, proč jsem na něm nebyl aktivní.


Pro OMSI znamená rozpad společnosti a vypověženi naší spolupráce jen to, že už nebudeme s Marcelem společně pracovat na OMSI 3 či dalších budoucích plánovaných addonech. Je ale klidně možné, že vývoj OMSI i přesto bude pokračovat.

Podpora OMSI 2 není vypovězením spolupráce nikterak omezena, protože společnost, jež vytvořila tento produkt, stále právně existuje. Budoucnost patchů pro OMSI 2 není ovlivněna našimi interními úkony.


Děkuji všem fanouškům OMSI za posledních sedm let, během kterých jsme OMSI dovedli k tomu, čím dnes je - autobusovým simulátorem, který žije díky vlastní fanouškovské komunitě!


S pozdravem,

Rüdiger

Vývojáři SIMT MHD slibují reálnou Plzeň

14. září 2014 v 20:45 | Kolbenova |  SIMT
Nový člen vývojářského týmu SIMT MHD Pepa se bude od listopadu dobrovolně věnovat modelování reálné mapy Plzně. V souvislosti s tím bude vytvořena fyzika terénu, na kterou SIMT už dlouho čeká. Jako první je v plánu celá autobusová linka číslo 29 Borská Pole - Doubravka, pak bude následovat trolejbusová linka 13 Doubravka - NC Černice. Autoři slibují věrohodné budovy a veškeré okolí - podle reálné předlohy. Součástí mapy budou i plzeňská hlášení zastávek. První verze mapy by se tak podle plánů mohla objevit veřejně ve zlaté verzi již na jaře příštího roku.


Zkušenosti #2 - Euro Truck Simulator 2

10. září 2014 v 20:00 | RProky |  Ostatní
Dnes tu sice máme simulátor, který nemá nic společného s MHD, ale princip této hry je podobný. Jedná se o Euro Truck Simulator 2.




Hra je sama o sobě velice dobře vytvořená, jak po grafické stránce, tak i po herní stránce. Zažijete zde střídání dne a noci, či změny počasí. Co se mi na hře opravdu líbí je, že není plochá. Úplně běžně zde naleznete tunely, mosty a mírné či prudké stoupání a klesání. Můžete si zajezdit například s kamiony značek Volvo, Scania, Iveco, Daf atd. a projíždět se po různých městech Evropy. Nechybí zde ani Praha, Bratislava či Brno a v DLC Going East i Ostrava.


Na zdokumentování této hry mě nenapadlo nic jiného, než postupně fotit moji cestu z pily ve Francii až do Poznaňského lomu. Začal jsem na jedné francouzské pile, bohužel si již nepamatuji název města, kde jsem naložil náklad s dřevotřískou. Jel jsem již v podvečerních hodinách, a tak jsem asi po 50 km zastavil na benzínové pumpě, abych si udělal fotku při západu slunce a navečeřel se. Jízda v noci byla celkově poklidná, minimální provoz, jasné počasí.

Problém ovšem nastal v ranních hodinách, blížilo se k 6 hodině ranní a začalo pršet, což by ještě nebylo samo o sobě to nejhorší, kdyby najednou nepřišla mlha. Byl jsem nucen zpomalit a na nejbližší pumpě zastavit. Čekal jsem asi hodinu, než mlha opadla a já mohl pokračovat v jízdě.



Dle navigace jsem měl pokračovat po pražském okruhu, ale můj úmysl byl poněkud jiný. Jel jsem přímo do Prahy, kde jsem nechal přívěs na parkovišti u hotelu a jel jsem do opravny. Zde jsem měl domluvenou úpravu podvozku a přelakování. Zde jsem si musel vyfotit moje staronové Iveco před opravnou.

Hru si můžete koupit jak na oficiálních stránkách výrobce, tak i elektronicky přes Steam. Steam verze má navíc tu výhodu, že v ní funguje i multiplayer, takže pokud máte nějakého kamaráda hrajícího ETS 2, tak můžete jezdit spolu.

Train Fever - další strategie ze Steamu

6. září 2014 v 20:00 | Kolbenova |  Vlaky & tramvaje & metro
Před pár dny vyšla nová hra Train Fever. Jedná se o další strategickou hru, tentokrát jsou zde pouze kolejová vozidla. Tedy vlaky a tramvaje. Co tuto hru výrazně odlišuje od ostatních je náhodné generování map, jednoduše nevíte, co vás čeká. Hru, podobně jako například Simutrans, začínáte v historii roku 1850. Zpočátku tedy zapomeňte na elektrické osobní vlaky typu City Elephant. Grafika je taky na velice kvalitní úrovni, v detailech lepší než například SimCity.

Hra vám nabídne více než 50 vozidel, se kterým budete přepravovat nejenom lidi, ale také nerostné bohatství. Všechna města se budou postupně zvětšovat a vy tak budete muset přidávat více spojů. Uvidíme jestli se hra na Steamu za cenu 25€ chytí.


Hráli jste hru? Podělte se o své zkušenosti v komentářích!

Zkušenosti #1 - Schwebebahn Simulator 2013

3. září 2014 v 20:00 | RProky |  Vlaky & tramvaje & metro

Dnes jsem po brouzdání na internetu narazil na hru Schwebebahn simulator 2013 Demo. Jedná se o simulátor jednokolejných vláčků. Ve městě Wuppertal, kde se hra odehrává, jezdí tento exotický dopravní prostředek více než 100 let.


Pro mě zásadní problém nastal již při instalovaná hry. Instalátor byl v němčině, což pro mě, německy nemluvícího člověka nebylo zrovna přívětivé. Nicméně mě to moc nerozhodilo, protože jsem zvyklý, že některé hry mívají instalaci v němčině a samotná hra je poté anglicky.


Dále mě celkem mile překvapila tabulka, která se zobrazí ještě před zapnutím samotné hry a zeptá se vás, jaké grafické nastavení chcete použít. Jelikož jsem netušil, co utáhne moje grafická karta GT840, tak jsem si nastavil střední úroveň detailů. To se osvědčilo a hra jela plynule na 27 FPS.



Ještě, než mě samotná hra pustila do kabiny, tak se mi zobrazil obrázek, kde bylo nakresleno, co se jakým tlačítkem ovládá… Bohužel nebyly popsané funkce jednotvlivých tlačítek a páček, takže jsem stejně nevěděl, co mám mačkat. Moc tomu ani nepomohla moje děravá paměť, jelikož kromě tlačítek, které se ovládají čísly, jsem si po odkliknutí zbytek nepamatoval.






První a zásadní problém byl pro mě uvést vláček do pohybu. Všemožným kombinováním všech možných i nemožných páček a tlačítek jsem se pokoušel pohnout z místa. Povedlo se mi to, ale na špatnou stranu. Takže jsem si trochu pocouval a mým druhým, velice důležitým úkolem bylo vláček opět dostat vpřed. Po chvíli jsem přišel na to, že se musí přehodit páčka, pak to jede. No, rozjel jsem se tak, že jsem to zakončil až v příští stanici. Tam mě čekal opět, pro mě velice závažný problém, otevření dveří. Po asi 5 minutách bádání jsem přišel na to, že písmenem "T" se používá zastávková brzda a čísly 2,3,4 se používají dveře. Lidi jsi pohodlně nastoupili a než jsem dojel do další stanice, tak mi vyskočilo informační okno, jelikož se jednalo jen o demo.




A jaké máte vy zkušenosti s touto hrou? Piště do komentářů!