Červen 2014

Co bude v létě...

29. června 2014 v 20:00 | Kolbenova |  Novinky
Tento článek bude pouze informační jako alespoň nějaká náhrada za chybějící včerejší.

Nejprve se chci zmínit, jakých článků se dočkáme v létní sezózně (tj. červenec, srpen). Vzhledem k tomu, že budu o prázdninách často pryč, bude pravidelně od příštího týdne v sobotu ve 20:00 vycházet seriál "Nejšílenější simulace". Budou se tu jednoduše rozebírat šílené simulátory jako popelář, automechanik nebo lyžařská lanovka. Pokud nějaký takový simulátor znáte, klidně nám ho napiště do diskuze.


A ještě něco - v srpnu budu hledat dalšího redaktora...
 

Další screenshoty z WoS4 potvrzují skvělou grafiku

21. června 2014 v 20:10 | Kolbenova |  World of Subways
Na svět se dostali další screenshoty z chystané hry World of Subways 4. Již na první pohled je zřetelně jasné, že grafika výrazně pokročí od minulého dílu. Tentokrát se nám naskytl pohled na venkovní část tratě na kterém můžeme zahlédnout již částečně dokončené město New York.




Setkání s autory SIMT; další hranice pokořena

14. června 2014 v 20:00 | Kolbenova
Ano, je to tak, před pár dny, konkrétně 7. června, jste se i vy mohli zúčastnit setkání s autory této netradiční simulace řízení autobusů a trolejbusů. Stalo se tak při příležitosti dne otevřených dveří ve Škoda Transportation, Škoda Electric a nového depa autobusů a trolejbusů v Plzni. Já osobně jsem se nezúčastnil, nicméně pokud vy ano, rozhodně se podělte o své dojmy s ostatními v komentářích nebo v diskuzi.

SIMT v poslední době láme jeden rekord za druhým a nyní pokořil hranici 400 000 najetých kilometrů, z toho nejaktivnější uživatel "misa2" najezdil celých 5 000! Všechny linky dohromady byly pak naježděny celkem 65 000 krát.

Jen tak dál...

Rozhovor s Danielem Viktorinem

7. června 2014 v 20:00 | Michal |  Ostatní
Tady je slíbený článek, tedy rozhovor s Danielem Viktorinem, položil jsem mu celkem 5 otázek. Tři otázky jste mu položili vy, jednu můj spoluredaktor Kolbenova (č. 1) a jednu já (č. 5).
Daniel Viktorin odpověděl na otázky takto:

Otázky č. 1: Z jakého důvody už neděláš hry pro klasické PC?
Ta platforma člověka neuživí. Na PC už funguje v podstatě jen Steam a tam se člověk jen tak nedostane. Moje hry mají zrovna problém s testováním na Win 8, ale brzy tam své hry opět nahodím. Alespoň něco z PC. Nebo také Mac je k dispozici pro movitější, tam jsou mé hry taky.

Otázka č. 2: Co plánuješ v blízké budoucnosti vydat za hru?
Právě ladím Tram Simulator 2D. Potom chci všechny staré tituly optimalizovat. Něco zcela nového plánuji až na první kvartál příštího roku. Ale opět by mělo jít o obchodování a městské simulace.

Otázka č. 3: Kdy bude nějaká další hra na PC? Bude i nějaká hra ve 3D?
Dělám hry sám na sebe. A dělat několik let 3D hru, která se pak neuchytí, nemá smysl. Nejsem student, aplikacemi se živím. Aby člověk přežil, tak musí vytvořit menší projekty za krátký čas. Bohužel ten trh je nastaven tak blbě, že pro vývojáře vítězí kvantita, kvalita je druhořadá. Ale snažím se tomuto trendu vyhnout, jak to jen jde.

Otázka č. 4: Plánuješ vydat tram simulátor na tablet?
Pro Androidí tablety už je k dispozici. iOS verzi jsem pozastavil, protože ji chci přepracovat. Minimálně různé skiny tramvají bych rád dodělal. A samozřejmě, aby měl člověk na chleba, tak do toho musím implementovat nějaký ten free-to-play model, že různé bonusy budou placené, a tak. Budu muset trochu experimentovat.

Otázka č. 5: A poslední (moje) otázka: Co bys poradil začínajícím programátorům?
Být soudný, zůstat na zemi a nevzdávat to. V mém případě už vím, že po deseti letech vývojařiny už není cesty zpět. Trvá to roky se někam dostat, ale vyplatí se vydržet. Navíc trh je teď nastaven pro nezávislé vývojáře lépe než kdy předtím. Každý se tím může uživit, ale vytvořit milionovou hru je v záplavě aplikací čím dál větší utopie. A když už někdo s vývojem začne, tak musí mít schopnost aplikace především dodělávat. Dobře si promyslet vývoj předem a nemít rozdělaných 20 projektů, které nikdy nespatří světlo světa. Vývojář musí jít s kůží na trh, updaty jdou dodělat vždycky. :)

Pokud by někdo měl na Daniela Viktorina stále nějaký dotaz, může se ho zeptat osobně na jeho stránkách. Stránky jsou sice v angličtině, ale rozhodně se nebojte se ho ptát česky, pokud to bude zajímavá otázka, Daniel Viktorin vám na ni zcela jistě odpoví.

Jak bude vypadat depo ve WoS4?

1. června 2014 v 20:00 | Kolbenova |  World of Subways 4
Nyní nám autoři chystaného pokračování World of Subways 4 dali možnost zahlédnout také do zákoutí depa. To se bude výrazně lišit od předchozích dílů této hry. Budeme totiž moci procházet zázemí depa, které by mělo být vcelku rozlehlé. Dokonce zde potkáme sekretářku, ředitele nebo třeba kuchyň, nějaké kanceláře a spoustu dalších míst, které se v depu mohou - či nemusí - nacházet. To říkám záměrně...

...neboť vzhledem k tomu, že se bude jednat o simulaci newyorkské linky metra 7, nastává otázka, jestli i zázemí depa je součástí reality nebo jde jen o fikci. Tak jako tak se to dá ale považovat za příjemné zpestření.