Srpen 2013

SIMT v nové verzi 1.0.2

30. srpna 2013 v 20:00 | Kolbenova |  SIMT
Vývojáři ze SIMT MHD vydali dvě nové verze této hry - FREE a SHEREWERE. Pokud jde o FREE verzi, jedná se pouze o menší úpravy; nic zásadního zde nepřibývá (autobusy, linky...). Za to "Zlatá verze" (tak byla placená verze pojmenována) toho přináší mnoho nového; trolejbusy, tři nové linky, jezdí zde vlaky, spousta nových budov apod. Chápu zde potom úmysl autorů zpoplatnit SIMT, bylo by spíše zvláštní, kdyby byla pořád FREE. Přece jenom, když člověk věnuje něčemu čas, tak za to rád dostane odměnu. Jenomže cena předplatného na rok (po vypršení si musíte hru znovu koupit!) se pohybovala kolem 400 Kč a to je trochu moc. Nakonec cenu na rok snížili na 290 Kč, což by bylo v pořádku, ale aby nevznikl problém, tak ti, kteří si hru již koupili za 400/rok jí budou mít na 2 roky. Ovšem aktuální zákazníci nemájí na dvou-roční předplatné za 400 Kč vůbec nárok a budou tak muset platit dvakrát 290 Kč - tím tedy vzniká další komplikace...

Od 1. září budou články opět vycházet každou sobotu ve 20:00!

Konec mé aktivity na tomto blogu

27. srpna 2013 v 9:39 | Michal |  Novinky
Aby nedošlo k nedorozumění mé jméno je Michal a 29.5.2009 jsem založil tento blog, konec mé aktivity neznamená konec tohoto blogu, ba naopak, uvolním místo svému spoluredaktorovi Kolbenově, kterého teď povyšuji na hlavního redaktora. Důvodů mého konce aktivity je několik: 1) Simulátory mě už nebaví, není divu když jsem je hrál téměr 5 let.; 2) Poslední dobou, hlavně ke konci školního roku jsem byl neaktivní, články vydával jen Kolbenova; 3) Blíží se září, pro mě to znamená nástup do třeťáku a většinou budu mít vyučování do 16:15 a potom se budu muset učit. Pokud by někdo nevěděl co je třeťák, je to v pořadí dvanáctý rok školní docházky. Pokud jste si teď zavzpomínali co všechno jsme spolu zažili mám tu pro vás stručné shrnutí mé aktivity na tomto blogu:

5.2.2007 - Začátek mého blogování
29.5.2009 - Založení tohoto blogu, toto datum se mi zapíše do paměti navždy
srpen 2009 - vyšel MHD simulátor 2009 a začala éra článků na toto téma
prosinec 2009 - květen 2010 - menší prodleva ve vydávání článků
květen, červen 2010 - dokončování mých modelů tramvají do MHD simulátoru 2009
prázdniny 2010 - nejslavnější éra MHD simulátorů, článek vycházel téměř každý den
konec roku 2010 - čas chystaného MHD simulátoru 2011, ten nakonec nevyšel
rok 2011 - Přibylo hodně obrázků a videí z MHD simulátorů, blog nabral mírnějšího tempa
rok 2012 - Přibylo hodně videí z youtubu, já sám jsem nikdy žádné video nevydal
1.4.2012 - Ve článku, který vypovídal o tom, že vyšel MHD simulátor 2011, byl aprílový fór, kupa lidí naletěla a tento článek navštívilo rekordní počet lidí, dokonce i v té době budoucí admin tohoto blogu.
25.4.2012 - MHD simulátory se připojili na facebook, kde je teď přes 100 palců nahoru.
prázdniny 2012 - Droxa7 vydává videa z MHD simulátoru 2009, a stahuje si můj save. Vyšlo 7 částí, mělo vyjít 9, ale autor před koncem série ukončil svoji aktivitu na youtube
přelom roku 2012/2013 - Aktivita blogu upadá, objevuje se zde jistý člověk CrazyDave, který chce natáčet videa pro tyto stránky, ale později je spolupráce s ním ukončena.
20.2.2013 - inzerát na spoluredaktora (později admina), nakonec se funkce ujmul nadaný redaktor Kolbenova, který vydává články nezkutečné kvality a jemuž to velice přeji.
březen - červen 2013 - články vydává výhradně Kolbenova, já upadám do neaktivity
červenec 2013 - můj velký comeback v podobě Návratu k počátkům

...je konec srpna 2013 a vy čtete tento článek, od založení tohoto blogu uplynulo 4 a čtvrt roku a já předávám žezlo Kolbenově.

Loučím se s vámi, možná, že se někdy uvidíme na jiných stránkách nebo i jako spolupracovníci, no kdo ví.
Život je moc krátky na to, abychom vyzkoušeli všechno.

Ankety a vše kolem

25. srpna 2013 v 20:16 | Michal |  Novinky
Dnes tady mám pro vás poněkud netradiční statistický článek, který se týká rubriky Návrat k počátkům. Hlasovalo pouze v průměru 7 lidí, ale výsledky se téměř shodují s mým hodnocením. Simulátor, díky jemuž byla tato stránka založena a do jehož rubriky přibylo za existenci tohoto blogu nejvíce článků se očekávaně umístil na prvním místě MHD simulátor 2009 získal nevětší procentuální průměr a to 87%. Shoda s mým hodnocením byla obrovská, o pouhá 2% (85%). Na druhém místě se umístil Bus Driver s hodnocením 83% rozdíl oproti mému hodnocení byl 7% (90%). Na třetím místě a tedy na brozové příčce se umístil Traffic city (1 i 2) dosáhl 81% a byl zde největší rozdíl oproti mému hodnocení 16% (65%). Čtvrté místo patří Virtual Busu, který získal 77%, rozdíl vůči mému hodnocení byl také minimální, pouhá 2% (75%). Simulátorů bylo celkem 7, ale hodnocení zbývajících třech je pod 75%. Pátý je MHD sim. 2007 (71%). Šestý MHD simulátor ONLINE (65%) a sedmý Simtr (55%).

Dal jsem si s anketami hodně práce, tak doufám, že to oceníte, také v anketě Líbi se vám MHD simulátory ?, který je v menu je už rekordních 4000 hlasů, z čehož 2000 hlasů je pro odpověď Ano, moc. Což mě moc těší. Příští článek vyjde asi v úterý nebo ve středu, co vněm bude, dám možná na Facebooku takovou malou soutěž a když tu někdo uhodne, bude mít takové malé plus.

Souboj simulátorů 2013

23. srpna 2013 v 20:00 | Kolbenova |  SS 2013
Během září by měl odstartovat "souboj simulátorů", kde budete moct zvolit nejlepší novodobý simulátor pro rok 2013.

Pro tyto hry se bude moct hlasovat, kdyby vás případně ještě nějaký napadl, tak můžete napsat do Diskuze.


Bus Simulator 2009 - recenze

16. srpna 2013 v 20:00 | Kolbenova |  Bus Simulator 2009
Obsah
Vcelku průměrně velké město, dostatečný počet linek a autobusů s průměrnou grafikou. Vše tak akorát - s tímto si německý Astragon docela poradil, ale má to na konkurenčí český Bus Driver? To asi ne. Sice jsou zde věci jako chodící cestující apod., ale město je skoro celé rovné a to působí nereálně a člověka to velmi rychle začne nudit.

Rozdíl od ročníku 2008?
Kromě viditelného zlepšení grafiky se prakticky nic nezměnilo - zůstávají dobré věci (měnový systém, chodící lidé) ale i všechny špatné (fyzika, ovladatelnost...). Alespoň penalty už nejsou tak tvrdé; level se vám tedy po několika dopravních přestupků hned nevypne.

Co je problémem?
Odpověď je jednoduchá: jsou zde stejné chyby jako u předchozího dílu BS, autoři se zřejmě nepoučili a pokračují ve vyjetých kolejích - což je tím hlavním problémem. Nebudu tedy znovu vše vypisovat, stačí si jenom přečíst recenzi na předchozí verzi a pochopíte, co tím myslím.

Verdikt
Hra má horší grafiku a textury než Bus Driver, horší město a je to úplně stejné jako BS8, kterému jsem dal 20%... můžete hádat co dostane BS9.

20%

HW nároky:

Nikde jsem je nenašel (hra není ani zaznamenána na portálu Heurka.cz).

Pro plynulý chod by mohlo stačit:
OS: Windows XP
2 GB RAM
Intel Dual-Core
600 MB HDD
grafická karta alespoň 500 MB
zvuková karta s podporou DirectX
Počítač, na kterém byla hra testována:
OS: Windows 7 Professional
16 GB RAM
Intel Core i5 Haswell
grafická karta nVidia GeForce GTX 660 Ti


Metro: Simulátor londýnské podzemky - recenze

9. srpna 2013 v 20:00 | Kolbenova |  Metro: Simulátor londýnské podzemky
Grafika a vizuální stránka
Jedná se o velmi realistický simulátor řízení metra Circle Line, ovšem jak moc se podobá trať skutečnosti, netuším. Linka byla otevřena roku 1884, proto nemůžeme čekat moc rychlé soupravy (neodpovídá tomu stav tratě a povolená rychlost). Z internetových zdrojů jako Wikipedie apod. se můžeme dočíst, že linka je podpovrchová, nicméně více než polovina linka je nezakrytá. Smutné je, že když jedete zrovna po povrchovém úseku, většinou není z okolí nic vidět a to ani s nastavením nejlepší grafiky a maximální dohledností. Vizuální stránka celkově tedy nepůsobí zrovna nejlépe. Hra je také ponurá, ovšem k takto starým linkám metra/vlaků to patří, pokud tedy chceme opravdu reálný simulátor.

Ovládání, grafika vozu
Neumím sice ovládat londýnské metro z 19. století, ale vzhledem k tomu, že se mi nepovedlo ani nastartovat vlak bez použití mise "Zkušební jízda", si myslím, že se o reálnosti ovládání nedá moc pochybovat. A pokud jde o celkový vzhled vozu zevnitř je velmi povedený, pokud jde ale o vnějšek, tak to už trochu strádá. Nicméně zhodnotit vlak jako celkově (ovládání, grafika, chování...), tak musím říci, že to je bez debaty nadprůměrné.

Co ještě říci?
Hra je opravdu brutálně nestabilní (padá někdy i po 15 minutách na Win7), dalším velkým problémem hry je, že obsahuje 1 linku metra, 1 soupravu metra, 10 misí (včetně té zkušební jízdy) a možnost volné jízdy s běžným nastavením jako jasno/déšť, čas, počáteční stanice apod. Stačí tohle na ostatní simulátory? Po obsahové stránce je zjevné, že asi ne. Nicméně ta jedna linka a jedna souprava jsou propracovány více než v jiných simulátorech. A dobrého po málu.

75%

HW nároky

OS: Windows XP SP3/Vista/7
Procesor: Dual Core Intel/AMD 2,66 GHz
Operační paměť: WinXP - 1GB, WinVista/Win7 - 2 GB
Grafická karta: GeForce 6800/Radeon 9800
Zvuková karta: kompatibilita s DirectX
HDD: 2 GB
Multiplayer: ne

City Bus Tycoon HD pro tablety a mobily

2. srpna 2013 v 20:01 | Kolbenova |  Daniel Viktorin
Daniel Viktorin měl zřejmě úspěch se svou hrou pro iOS Transport them all a rozhodl se pokračovat ve vývoji simulátorů pro mobily a tablety a je faktem, že v tomto žánru na přenosných platformách toho moc není. Takže není divu, že 23. července vydal novou hru City Bus Tycoon HD pro Android, iOS, Kindle, Windows RT a Windows. Ano, asi si říkate, že Windows pro PC není "OSko" pro tablety, ty mají již zmíněné Windows RT (pro mobily Windows Phone). Naneštěstí udělal DV obrovskou chybu a zahrát si to na PC můžete jedině s Windows 8. Zklamání, že?